SCROLL DOWN FOR PHONICS LETTER AND PAST W.O.W. LISTS
''ille''
des billes
une famille
la chenille
un grille-pain
il s'habille (s'habiller)
une coquille
ça brille (briller)
il sautille (sautiller)
''ai''
français
la saison
j'ai faim
la semaine
une chaise
une mitaine
une maison
la paix
"en" "em"
novembre
empiler
une tempête
un enfant
le vent
entrer
pendant
exemple
"an" "am"
il mange (manger)
le sang
une plante
il danse (danser)
quand
français
une jambe
amusant
"on" "om"
un poisson
un cochon
il tombe (tomber)
un dragon
un mouton
un ballon
un bâton
"in" "im"
la fin
un jardin
une main
un poussin
un lapin
un timbre
un dessin
vingt
"au" "eau"
un autobus
beaucoup
un gâteau
un manteau
un chapeau/des chapeaux
aussi
des ciseaux
un cadeau/des cadeaux
"oi"
un oiseau (des oiseaux)
une boîte
une étoile
une voiture
un toit
un doigt
une patinoire
froid
"gn"
il gagne (gagner)
la campagne
un orignal
un oignon
mignon
une montagne
il souligne (souligner)
une araignée
''ille''
des billes
une famille
la chenille
un grille-pain
il s'habille (s'habiller)
une coquille
ça brille (briller)
il sautille (sautiller)
''ai''
français
la saison
j'ai faim
la semaine
une chaise
une mitaine
une maison
la paix
"en" "em"
novembre
empiler
une tempête
un enfant
le vent
entrer
pendant
exemple
"an" "am"
il mange (manger)
le sang
une plante
il danse (danser)
quand
français
une jambe
amusant
"on" "om"
un poisson
un cochon
il tombe (tomber)
un dragon
un mouton
un ballon
un bâton
"in" "im"
la fin
un jardin
une main
un poussin
un lapin
un timbre
un dessin
vingt
"au" "eau"
un autobus
beaucoup
un gâteau
un manteau
un chapeau/des chapeaux
aussi
des ciseaux
un cadeau/des cadeaux
"oi"
un oiseau (des oiseaux)
une boîte
une étoile
une voiture
un toit
un doigt
une patinoire
froid
"gn"
il gagne (gagner)
la campagne
un orignal
un oignon
mignon
une montagne
il souligne (souligner)
une araignée
"ou"
toujours
un genou
il joue (jouer)
un loup
une poupée
un chou
un hibou
un kangourou
"ch"
une branche
une bouche
un cheval (des chevaux)
un chien
chaud
chuchoter
un chapeau
une chaise
Fêtons la phonétique! Let’s celebrate phonics!
Dear
parent(s)/guardian(s),
Phonetic
awareness is a major component of reading and writing skills and strategies. Developing
a strong awareness of letter sounds and blends is important to support the development
of reading and writing. The tendency of many students is to apply the phonics
of their first language to secondary languages which can lead to confusion and
inaccuracy in use of the language. To combat this, and to promote strong French
readers and writers we will be focussing on a variety of phonetic blends in the
weeks to come.
Monday
you will notice a W.O.W. list (words of the week) coming home in French. These
words will usually be focused on a particular French phonetic blend that we are
working on in class. We will begin with simple blends and we will continue
towards more complex ones. These words will be practised in class throughout
the week through poems/stories and a variety of activities to reinforce writing
and reading skills and strategies. Once a phonetic blend has been reviewed, the
students are expected to apply that knowledge to their written work and their
reading.
Each
week we will explore a variety of word-study and practise strategies that you
can use at home!
Here
is a strategy to start you off. When your child comes home with their new word
list copy the words onto cue cards or post-its. There is a variety of games you
can play with the words once they are on cue cards. Make a double set of the
word list and play a memory game with them. Practise saying the words aloud
each time you turn over a new card. Your child may also practise making simple
and complex sentences that contain the words so help build their French
vocabulary. You will also find additional strategies that you can use at home
on the reverse of this page J
Thank
you for your continued support!
Mme
Smith
No comments:
Post a Comment